Linux i igranje

04.04.2006

Linux i igranje

Filed under: igre — vuk @ 18:10

Sam Linux je igra, tekstualna avantura. Pretpostavljam da je malo među vas onih koji su se nekada bavili tekstualnim avanturama. Ja sam čak i napisao jednu. Izgubljena je u vremenu.Mnogi se neće zadovoljiti s tom avanturom i traže nešto drugo. Ono što korisnici drugih platformi zovu igrama. PC i Windowsi su tu u nenadoknadivoj nadmoći. Loki je tu nešto pokušavao, prepjevavao, propao. Igara za Linux je u usporedbi s Windowsima zanemarivo malo. Skoro. Neki koji vole FPS-ove će reći da ih ima dovoljno.

Može li se čovjek igrati na Linuxu?

Ako nije prezahtjevan, može. Malih igrica, za ubiti pokoju minutu, ima dovoljno. Skoro svaka distribucija ima i više i bolje igre od default instalacije Windowsa. Tu je legendarni Frozen Bubble, razni pasijansi, Mahjongg, ja u trenucima kad želim dvije minute predaha odigram Jamb.

S igrama (primjetite da razdvajam igre i igrice ;-) ) je već malo drugačije. Ima ih, ali kao da ih nema. Kod nas ih je teško nabaviti, Amazon ne šalje programe u Hrvatsku (barem je tako bilo zadnji put kad sam ja probao), ostaje vam ilegala. To je što se komercijalnih igara tiče. Ima i open source igara, neke od njih su i relativno dobre, ali to će područje vjerojatnije bili interesantnije developerima koji se uče izradi igara.

Pod Linuxom možete igrati i Windows igre. Tu je Cedega, a i obični Wine. Nisam se baš bavio tim sportom pa vam ne mogu govoriti o tome.

Industrija igara je u najboljim godinama i ima dosta bogato naslijeđe. Neke igre sa starih konzola ili računala su još uvijek igrive. Emulatori i romovi. DosBox. Za sitne novce možete nabaviti hrpu starih igara. Mali hint za ljubitelje rpg-a: Morrowind Game Of The Year Edition može se nabaviti za samo 69 kn u Crovortexu, a unutra su i BloodMoon i Tribunal. Ako to troje kupujete posebno mogli bi iskeširati i 10 puta više malih krznenih životinja. Mislim da se čak može vrtjeti pod Cedegom.

Imate i igre koje se vrte u preglednicima, nisam baš pratio industriju igara pa sam se iznenadio neki dan kad sam vidio kakvih se složenih igara ima. Primjetan je i trend da sve više raznih online igara ima svoju Linux inačicu.

Linux nije za igrače koji aktivno prate scenu, ali je vikend igrači mogli bi naći dovoljno zadovoljstva.

Već odavno mislim napraviti neke stranice koje bi se bavile igranjem pod Linuxom, ali nikako da nađem vremena. Zahvaljujući malim i agilnim nasljednicima sada sam prisiljen da i njima nađem neku zabavu pa sam se vratio na temu.

Ovaj blog će se, koliko mi mogućnosti budu dozvoljavale, baviti igrama i igranjem pod Linuxom. Developer u meni nema mira pa će biti i pokoja riječ o bibliotekama i alatima uz pomoć koji se igre izrađuju.

Nadam se da će biti prilike da se čitamo (a ja da tipkam i da se igram).

1 komentar »

  1. Kao što kažeš jedino preko Wine-a, windowsi su puno jednostavnija platforma za igranje, namjerno ne želim reći bolja :)
    Igre

    Komentar autora/ice altopaisvanja — 22.11.2013 @ 09:40


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Odgovori

Napravi besplatnu web stranicu ili blog na WordPress.com.

